HAPPY TUESDAY: 10 poznatih ličnosti sa dijagnozom disleksije

Keira-Knightley-face

1. Keira Knightley

Keira Knightley je često u javnosti pričala o tehnikama koje je koristila kako bi pokušala da prevaziđe disleksiju. “Godinama sam imala tutore i stavljala sam plastične folije u boji preko teksta, što je nekim ljudima pomagalo ali meni baš i nije”, izjavila je. “Sve se svodi na istrajnost i nadam se da imate roditelje koji će raditi sa vama, jer tako je bilo sa mojim roditeljima. I dalje ima dana kada mi čitanje ne ide, ali uglavnom uspevam. Mislim da to nije nešto što ikada u potpunosti prođe. Mogu da pročitam tekst, ali kada treba da čitam glasno, to može biti problem. Taj deo mi ne ide baš tako lako.” Njena majka joj je pomogla tako što ju je terala da recituje scenario Emme Thompson za film “Gordost i predrasude”.

john-lennon

2. John Lennon

Predivna muzika Beatlesa možda ne bi ni postojala da nije bilo Lennonove istrajnosti kojoj ga je naučila disleksija. U školi je imao loše ocene i problem sa pisanjem. Zbog problematičnog ponašanja izbačen je iz umetničke škole, a zatim se okrenuo muzici. Mnogi profesori su i pored poteškoća sa učenjem primetili njegov talenat koji se nazad pokazao u muzici i pisanju.

alyssa-milano-buys-a-volt-and-a-leaf-29085_1

3. Alyssa Milano

Najpoznatija po ulozi Phoebe Halliwell u popularnoj TV seriji Charmed, Alyssa Milano je disleksična i oduvek je imala poteškoće sa čitanjem i pamćenjem scenarija. Zahvaljuje se glumcu Sir John Gielgludu koji joj je pomogao da prevaziđe poremećaj učenja: “Kada sam ga upitala kako pamti monologe, rekao mi je- Zapisujem ih. I dan danas koristim taj metod. Ne samo da me upoznaje sa rečima, već ih čini mojim.” Alyssa takođe ne propušta priliku da skrene pažnju javnosti na disleksiju, posebno putem svog Twitter profila gde često deli linkove ka tekstovima o ranom otkrivanju i nošenju sa ovim poremećajem.

large_ozzy-osbourne-is-com49

4. Ozzy Osbourne

Zvezda reality show-a The Osbournes, pevač heavy metal benda Black Sabbath, odrastao je sa teškom disleksijom, napustio srednju školu i okrenuo se muzici, drogama i alkoholu kako bi prekratio vreme. Kada su ga 2007. godine u jednom intervjuu pitali da objasni zašto nikada nije čitao Bibliju, odgovorio je: “Da li ste vi ikada pokušali to da čitate? Ne bih voleo da sam živeo u to vreme, kada je Adam živeo 1000 godina. Ne mogu to da uradim, jer sam disleksičan. Dok bih završio prvu stranicu, bio bih mrtav.”

keanu-reeves-como-neo-en-matrix

5. Keanu Reeves

Tokom školovanja se borio sa disleksijom, a kasnije je kao tinejdžer bio i izbačen zbog neprimerenog ponašanja. “Zbog problema sa čitanjem, nisam bio dobar učenik. Nisam završio srednju školu. Mnogo sam se folirao kao dete. To je bio moj način da se nosim sa činjenicom da ne osećam da se uklapam.” Okrenuo se glumačkoj karijeri i pored problema sa čitanjem, zavoleo je Šekspira: “Recitujem Šekspira kako bih se umirio. Obožavam Šekspira. Kada sam imao 18 godina, glumio sam u predstavi Romeo i Julija. Jako je opuštajuće kada njegova dela čitate naglas. Probajte. Jako mi se dopada Hamlet.”

Florence-Welch-smaller

6. Florence Welch

Iako je imala odlične ocene u srednjoj školi, Florence Welch je provodila noći pevajući. Dijagnozu disleksije dobila je u osnovnoj školi, iako je bila uspešna, ali nije osećala nikakvu strast prema učenju. Izostajala je sa časova kako bi se bavila umetnošću i čitala horor priče. Kaže da joj ne ide baš najbolje logičko mišljenje, i da je više volela da crta nego da radi domaće zadatke.

guy-ritchie7. Guy Ritchie

Britanski režiser, poznat i po braku sa pevačicom Madonnom. Takođe ima disleksiju. Od malih nogu je imao problem sa domaćim zadacima u školi. Reakcija na poteškoće bila je neprimereno ponašanje, i pohađao je ukupno 10 različitih škola. Izbacili su ga iz skoro svake, a sa 16 godina je napustio školu sa samo jednom diplomom- iz studija filma. Kaže da je poremećaj učenja zaslužan za njegov negativan stav prema školi. “Dok sam saznao da sam disleksičan, već me nije bilo briga. Čak i kada su IQ testovi pokazali da sam bistar, nisam bio zainteresovan. Jako rano sam saznao da ne mogu da radim domaće zadatke, pa sam postao zainteresovan samo za pravljenje nereda.” Oduvek su ga privlačile priče, i slušao ih je preko kaseta- posebno ga je fascinirao Šerlok Holms. Sve priče je znao napamet. Bez obzira na disleksiju, danas jako puno čita, podvlačeći delove koje uči napamet kako bi ih kasnije iskoristio u svojim filmovima.

Salma Hayek Workout and Diet1

8. Salma Hayek

Učenje drugog jezika nije bilo jednostavno za Salmu, ali ni nemoguće uprkos poremećaja učenja. Dijagnozu disleksije je dobila tek kao tinejdžerka, ali to je nije sprečilo da bude uspešna u školi. “Jako brzo učim. Uvek je bilo tako, i verovatno zbog toga niko u srednjoj školi nije shvatao da imam disleksiju. Prolazila sam razrede bez mnogo truda.” U intervjuu sa Oprom, 2003. godine, opisala je prvih nekoliko meseci u Americi, i napomenula da joj je bilo jako teško da nauči engleski jezik, zbog disleksije. “Došla sam ovde i nisam znala engleski, nisam imala zeleni karton, nisam znala da mi treba agent, nisam znala da vozim, imala sam disleksiju.” Sada kaže da joj disleksija ne smeta: “Neko čita jako brzo ali postavite im pitanja o scenariju i vidite da jako brzo zaboravljaju. Dosta vremena je potrebno da pročitam scenario, ali pročitam ga samo jednom. Režirala sam film, ali nikada nisam donela scenario na snimanje.”

tom-cruise

9. Tom Cruise

Ko bi rekao da zvezda filmova Top Gun, Jerry Maguire, The Last Samurai i Mission Impossible ima problem sa čitanjem. Cruise je proveo detinjstvo pokušavajući da sakrije disleksiju od svojih vršnjaka. Dijagnozu je dobio u sedmoj godini, i kaže da je bio “funkcionalno nepismen”. Jedva je čitao u srednjoj školi i teško se spremao za prve filmske uloge. Kada je počeo da glumi, shvatio je da ga problem sa čitanjem koči i ometa uspeh, i da mora da radi na tome. Na kraju je usvojio metod L. Ron Hubbarda, koji mu je pomogao da poboljša i čitanje i navike učenja. “Morao sam da se istreniram da fokusiram pažnju. Postao sam vizuelni tip i naučio kako da stvorim mentalne predstave kako bih razumeo to što čitam.”

Cher-image-cher-36243837-1500-1030

10. Cher

Još jedna poznata zvezda koja je napustila školu sa 16 godina. Oduvek je imala problem sa čitanjem, ali tek sa 30 godina je saznala da ima disleksiju. Učitelji u školi su mislili da nije zainteresovana, nisu prepoznali da u stvari ima problem. “Nikada nisam čitala u školi. Dobijala sam jako loše ocene iz nekih predmeta, a iz drugih odlične. Druge nedelje u 11tom razredu, jednostavno sam odustala. Bilo mi je jako teško da budem u školi. Skoro sve što sam naučila, naučila sam slušajući. U mojoj đačkoj knjižici je uvek pisalo da ne ostvarujem svoj potencijal.” Posvetila se muzičkoj karijeri, ali tek kada je počela da glumi shvatila je da opet ima problem sa čitanjem scenarija. U jednom intervjuu je rekla da prosto čita polako i da nema problem sa pamćenjem. Disleksija usporava čitanje, ali nije je sprečila da postane poznata pevačica i glumica.

Ostavite odgovor

